Lezing mossen op de Baak

Gepubliceerd op 5 januari 2024

NME Beverwijk & Heemskerk organiseert in samenwerking met Johan Görtemöller en  Bram Birza een lezing over “mossen en korstmossen” in de educatieruimte van Kinderboerderij de Baak te Beverwijk. De lezing is van 19.30-21.00 uur.

Mossen en korstmossen; deze twee worden vaak in één adem genoemd, maar er zitten grote verschillen tussen beide. Mossen zijn planten en korstmossen zijn een samenwerking tussen een schimmel en een alg. In Nederland komen zo'n 800 soorten korstmossen en korstmosparasieten voor. Onderwerpen als evolutie, groene daken, stikstof en architectuur komen tijdens deze lezing ook aan bod. Uiteraard is er ook ruimte voor het stellen van vragen.

De lezing wordt gegeven door Johan Görtemöller, beheerder van Thijsse’s Hof in Bloemendaal en door Bram Birza, student aan de universiteit in Wageningen (plantenwetenschap en biologie).

De lezing zal ongeveer 1,5 uur zal duren. De lezing start om 19.30 uur. Locatie: Kinderboerderij de Baak, Westerhoutweg 18, Beverwijk.

Deze lezing is specifiek voor volwassenen. Er zijn 40 plaatsen beschikbaar en deelname is gratis. Graag vooraf aanmelden via: www.nmebeverwijkheemskerk.nl/mossen2024