Excursies in Beverwijk en Heemskerk tijdens de Nacht van de Nacht

Gepubliceerd op 10 oktober 2018

Laat het donker donker en ontdek hoe mooi de nacht is tijdens de Nacht van de Nacht op zaterdag 27 oktober 2018. Tijdens de Nacht van de Nacht wordt er in het hele land aandacht gevraagd voor het belang van een donkere nacht en de gevolgen van lichtvervuiling. Onnodige verlichting zorgt voor verspilling van energie en verstoring van het milieu. Ervaar het nut van een donkere nacht via twee bijzondere wandelingen in Beverwijk en Heemskerk!

Beverwijk

Wandelt u mee in Beverwijk? Wij ontvangen u graag in de educatieruimte van kinderboerderij de Baak, gelegen aan de Westerhoutweg 18. Tijdens de excursie door park Westerhout vertelt een gids u alles over licht, lichthinder en de natuur in de nacht. De excursie duurt ongeveer 60 minuten en start om 19.00 uur of 20.15 uur. Er is plek voor 200 aanmeldingen, daarom vragen wij u zich vooraf in te schrijven. De excursie is geschikt voor deelnemers vanaf 6 jaar en ouder.

Heemskerk

De excursie in Heemskerk start vanaf parkeerplaats Oudendijk. Vanaf hier wandelt u onder leiding van een boswachter van PWN door het beschermd natuurgebied. De boswachter neemt u mee naar de mooiste stekjes in dit gebied en tijdens de route vertellen meerdere experts u alles over het nachtleven van dieren en de sterrenwereld. Ook de effecten van lichthinder komen aan bod.

Er zijn in totaal 8 wandelingen gepland met de starttijden; 19:00 uur, 19:15 uur, 20.30 uur en 20.45 uur. De wandeling duurt ongeveer 90 minuten. Er is plek voor 400 aanmeldingen. Aanmelden kan via de website van PWN. De excursie is geschikt voor deelnemers vanaf 6 jaar en ouder. Voor deze excursie is een duinkaart is verplicht, deze kunt u aanschaffen bij de PWN automaat op de parkeerplaats.

Laat het donker donker en ontdek hoe mooi de nacht is, doet u ook mee? Denk aan het milieu en kom op de fiets!