Bomen planten tijdens Boomfeestdag

Gepubliceerd op 14 maart 2018

Op dinsdag 13 maart werden in de gemeenten Beverwijk en Heemskerk een aantal bomen geplant in het kader van de 62e Nationale Boomfeestdag.

Wethouder Jacqueline Dorenbos plantte samen met leerlingen van groep 6 van basisschool De Wilgenroos een aantal fruitbomen in het plantsoen bij de Wilgenhoflaan te Beverwijk.

In Heemskerk plantte wethouder Frank Frowijn met leerlingen van basisschool De Tweespan ook een aantal fruitbomen in het plantsoen van de Luxemburglaan.

De Nationale Boomfeestdag werd georganiseerd door NME Beverwijk & Heemskerk in samenwerking met de gemeenten Beverwijk en Heemskerk. Dit om de omgeving te verfraaien en de goede invloed van bomen op de omgeving. Er werd gekozen voor fruitbomen om de ‘wilde bij’’ te helpen, deze heeft het momenteel erg moeilijk in Nederland.

Boomfeestdag Heemskerk